logo white

Kaldi

Kako je zrasel produktni studio, ki je iz klasičnega “kucanja kode” zgradil strateško tehnološko partnerstvo in multidisciplinarne ekipe, ki ideje spreminjajo v globalno uspešne digitalne produkte
Kaldi je produktni studio, ki je iz klasičnega “kucanja kode” zrasel v strateškega tehnološkega partnerja, specializiranega za razvoj kompleksnih digitalnih produktov od ideje do globalnega skaliranja.

Ustanovitelja Aleš Čadež in Mirko Šolič sta po petih letih spoznala, da odlična koda brez jasne produktne strategije ne zadostuje – zato sta svoje podjetje preoblikovala v model “Team-as-a-Service”, kjer uigrane multidisciplinarne ekipe skupaj z naročniki soustvarjajo produkte. Danes Kaldi deluje kot butična, visoko seniorna ekipa z okrog 40. strokovnjaki, ki so med drugim sodelovali pri razvoju nagrajenih fintech rešitev in aplikacij z večmilijonsko uporabniško bazo. Kot podjetje ostajajo zavezani trajnostni rasti, vrhunski tehnični odličnosti, transparentnosti in kulturi, ki ljudi postavlja na prvo mesto.

Njihova vizija za prihodnost je jasna: postati vodilni regijski produktni studio, ki rešuje najzahtevnejše tehnološke izzive in globalne digitalne ideje spreminja v uspešne produkte. Vodilni po kakovosti produktov, ne po velikosti.

I. O VAS IN ZAČETKI

Kaldi je produktni studio in ne le klasična agencija za razvoj programske opreme. Smo tehnološki partner, ki startupom in scaleupom pomaga graditi kompleksne digitalne produkte od ideje do globalne rasti. Naša drugačnost je v obliki "Team-as-a-Service". Strankam ne razvijamo po speficikacijah in dostavljamo kode, ampak skupaj z njimi sodelujemo celostno in razvijamo produkt z uigrano produktno ekipo, v kateri so inženirji, UX oblikovalci in produktni managerji.

Kaldi sta ustanovila inženirja Aleš Čadež in Mirko Šolič, ki sta želela razvijati tehnično zahtevne projekte. Prelomni trenutek se je zgodil po petih letih, ko sta ugotovila, da samo "kucanje kode" ne prinaša dolgoročne vrednosti. Takrat sta se zavestno odločila, da želita razvijati podjetje, postaviti procese in se preusmeriti iz izvajalcev v strateškega produktnega partnerja.

Če bi za nazaj karkoli naredili drugače, bi se vsekakor hitreje nehali zanašati zgolj na tehnično odličnost in prej investirali v razvoj produktnega vodenja in poslovnih procesov. Lekcija prvih let je bila, da odlična koda brez jasne produktne strategije in razumevanja poslovnega modela stranke ni dovolj za uspeh produkta na trgu.

Foto: Marko Alpner

II. DANAŠNJI ČAS IN IZZIVI

Danes je naš največji izziv iskanje ravnotežja med ohranjanjem naše "butične" kulture in visoke kakovosti (seniority) ter rastjo ekipe. Ker ne delamo "outsourcinga" na klasičen način in ne zaposlujemo juniorjev za ključne pozicije, je iskanje vrhunskega kadra, ki se kulturno ujema z našo "people-first" mentaliteto, stalen izziv.

Zadnje čase nas je zagotovo najbolj navdušilo sodelovanje pri projektu z velikim družbenim učinkom, kjer smo razvili varno mobilno aplikacijo za državljane. Prav tako nas navdušuje dolgoročno partnerstvo s podjetjem Cadro (Wealth Tech), kjer smo soustvarili nagrajeno aplikacijo za upravljanje premoženja, in uspeh s Fishing Points, kjer smo pomagali skalirati sistem na 10 milijonov uporabnikov.

III. LJUDJE, KULTURA, EKIPA

Foto: Marko Alpner

Smo ekipa okrog 40. "koz" (goats) 🐐. Smo inženirji v DNK-ju, a ljudje v srcu. Naša ekipa je mešanica tehničnih strokovnjakov in produktnih navdušencev, ki jih druži vrednota transparentnosti. Ne obljubljamo stvari, ki jih ne moremo dostaviti in najraje soustvarjamo produkte, na katere smo ponosni.

Pri iskanju novih sodelavk in sodelavcev ne gledamo le na tehnično znanje, ampak predvsem na "Culture Fit". Naše vodilo je: "Hire based on culture, not (just) experience." Iščemo ljudi, ki so “team-players”, zanesljivi, radovedni, se radi učijo in podpirajo sodelavce. Pomembno nam je, da oseba ne le "oddela svoje", ampak aktivno soustvarja pozitivno delovno okolje in razume, da je končni cilj vrednost za stranko, ne le vrstice kode. Sodelavce najdemo predvsem preko naše mreže in priporočil (ker gradimo tesno povezano ekipo), ter preko prijav na naš karierni portal (jobs@kaldi.si), kjer iščemo specifične strokovnjake, ki si želijo delati na dolgoročnih in tehnično zahtevnih projektih.

Kako motiviramo svojo ekipo? Motiviramo z vlaganjem v rast in udobje, ponujamo osebni proračun za izobraževanje, proračun za šport in možnost dela z najnovejšimi ("bleeding-edge") tehnologijami. Naš poseben ritual so "Kaldi Monthly" druženja, kjer obravnavamo tudi širše teme. Nazadnje na primer veščine pogajanj, tako z osebnim partnerjem kot delodajalcem. Naši teambuildingi so sproščeni, pogosto povezani z naravo (nazadnje smo bili na ranču, enega od naših nekdanjih strank kjer smo dan preživeli s konji).

IV. DRUŽBENA VLOGA IN JAVNA PODOBA

Kaldi je produktni studio, kjer skrbno izbrane ekipe strokovnjakov s področja produktnega oblikovanja in razvoja programske opreme sodelujejo s startupi in scaleupi pri razvoju ter lansiranju digitalnih produktov. S pristopom 'from-zero-to-three' in modelom 'Team-as-a-Service' ne zagotavljamo le razvoja programske opreme, temveč celovito strateško partnerstvo, kjer skupaj s strankami soustvarjamo produkte od prve ideje do uspešnega skaliranja na trgu.

Komuniciramo preko naše spletne strani, bloga, LinkedIna, newsletterja, delimo znanja in izkušnje na dogodkih.

Smo tudi družbeno aktivni:

•           Sodelovali smo pri razvoju aplikacije Kobi (Hopalai), ki otrokom z disleksijo pomaga pri učenju branja. S tem smo tehnologijo uporabili za reševanje konkretnega izobraževalnega problema.

•           Zaposleni sodelujejo pri akciji Trije zimski botri.

•           Kot podjetje pa podpiramo različne majhne skupnosti. 

V. POSLOVNO OKOLJE IN PRIHODNOST

Slovenija ima izjemen inženirski talent in visoko kulturo dela, kar je naša velika prednost. Izziv pa ostaja majhnost trga in včasih rigidna zakonodaja, ki ne sledi hitrosti tehnoloških podjetij, zlasti pri nagrajevanju zaposlenih (opcije) in fleksibilnosti dela.

Večina naših strank je v Združenem kraljestvu. Razlike, ki jih vidimo, so v zrelosti trga, odprti in transparentni komunikaciji ter deljenju ciljev, kaj želijo doseči skupaj z nami, pa tudi hitrejše sprejemanje odločitev. 

Če bi imeli čarobno paličico, bi v podjetniškem okolju zmanjšali obremenitev plač za visoko kvalificirane inženirje, da bi lažje konkurirali globalnim podjetjem pri zadrževanju talentov doma. Izobraževalni sistem bi spremenili iz individualnega pehanja za ocenami v veliko več skupinskega oz. ekipnega dela. Ekipno delo je namreč ključno v vsakem profesionalnem okolju.

V prihodnosti se vidimo kot vodilni regijski produktni studio, prepoznaven po tem, da rešuje tehnično najzahtevnejše izzive. Ne želimo biti največji po številu ljudi, ampak najboljši po kakovosti produktov. Naša vizija je, da ko nekdo v regiji reče "želim razviti globalen digitalni produkt", pomisli na Kaldi.

Za AI tako vemo, da bo izjemno vplival na prihodnost, še bolj ključna pa se nam zdi kibernetska varnost, saj se o njej ne govori dovolj. Na prihajajoče spremembe se pripravljamo s stalnim izobraževanjem in sprejemanjem tehnično zahtevnih produktov, ki gradijo naše kompetence na vseh nivojih (tehnično, organizacijsko, procesno, vodstveno).

Fokus ostaja trg Združenega Kraljestva, kjer že imamo reference, širimo pa se predvsem v industrije, ki so tehnično zahtevnejše in zahtevajo visoko varnost in zanesljivost (FinTech, WealthTech, Digital Identity in SaaS generalno). 

Naša ključna konkurenčna prednost v prihodnosti bo naša sposobnost, da nismo le "izvajalci kode", ampak soustvarjalci produkta. V svetu, kjer lahko AI generira kodo, bo človeška sposobnost razumevanja poslovnega problema, arhitekture in uporabniške izkušnje tista, ki bo delala razliko.

Če bi morali napovedati največjo priložnost za rast naše panoge v naslednjem desetletju bi to bila modernizacija "legacy/licence" sistemov v velikih podjetjih in njihova transformacija v oblačne (SaaS) rešitve. Podjetja, ki ne bodo digitalizirala svojih jeder, bodo težko preživela. 

Trajnost (sustainability) je za Kaldi izjemno pomembna. Kot tehnološko podjetje v hitro spreminjajočem svetu startup-ov, smo ponosni na to, da že 13 let “sustainably” rastemo, brez "all-in" stav v različne smeri, ki bi kratkoročno lahko prinesle prednost, a dolgoročno nestabilnost.

Aleš Čadež, soustanovitelj podjetja Kaldi | Foto: Marko Alpner

VI. ZABAVNA RUBRIKA

Če bi bilo naše podjetje glasbena skupina, bi igrali Progressive Rock. Kompleksne strukture, tehnična dovršenost, dolge "skladbe", ki zahtevajo vrhunsko uigranost vseh članov.

Najpogosteje odprte aplikacije na službenem telefonu so Slack (komunikacija), Jira (ker brez ticketov ni življenja) in seveda Fishing Points ali Cadro (da preverimo, če vse dela, kot mora ;)).

Kdo je največji "geek", zabavljač ali kavni odvisnik v naši ekipi:

•           Geek: Geeke imamo izjemno radi. :) 

•           Kavni odvisnik: Verjetno vsi – ime Kaldi nas k temu zavezuje!

•           Maskota: Naša koza Beka. 🐐

Kateri emojiji najbolje orišejo podjetje ali produkt?

🐐 (GOAT -Greatest of All Time / naša maskota)

☕(kava/Java - naše ime)

🚀 (Lansiranje produktov)

💻 (Koda)

Za pojasnilo od kod kava, java, Kaldi … pa tukaj

Interna šala ali fraza, ki jo vsi v podjetju poznajo:

"We GOAT your back." (igra besed na "We got your back" in našo maskoto kozo).
November je … ne da se delat ;)

VI. ZAKLJUČEK

Foto: Marko Alpner

Mladim, ki razmišljajo o karieri v tehnologiji in/ali podjetništvu sporočamo, da morda ni ključno učenje programskih jezikov, bolj je pomembno, kako razmišljate in razumete problem, ki ga rešujete. Tehnologija je samo orodje, reševanje problemov ljudi pa je cilj. Bodite radovedni in ne bojte se vprašati "zakaj?".

Želimo dokazati, da lahko iz Slovenije gradimo digitalne produkte svetovnega formata, ki jih uporabljajo milijoni, in ključno je, da to počnemo na človeku prijazen način. 

V podjetništvu v fokus postavite ljudi in kulturo. Produkt se lahko spremeni, tehnologija se zamenja, ampak če imaš pravo ekipo, ki si zaupa, lahko rešiš vsak problem. In pa – ne pozabite delati na poslu, ne samo v njem.

Če bi nas povabili na oder pred 10.000 ljudi in nam dali mikrofon za 30 sekund, bi rekli:

"Pozdravljeni! V svetu, kjer vsi hitijo, mi gradimo stvari, ki trajajo. Pri Kaldiju verjamemo, da se najboljši software ne napiše čez noč, ampak se soustvari v partnerstvu in zaupanju. Če imate vizijo … we Goat your back'. Pridite na kavo, da spremenimo vašo idejo v naslednjo veliko zgodbo. Hvala!"