logo white

Koofr

Kako je nastala slovenska storitev za varno hrambo podatkov, ki brez kompromisov postavlja zasebnost na prvo mesto
Koofr je slovensko podjetje, ki s svojimi produkti in storitvami uporabnikom zagotavlja varno, zasebno in preprosto shranjevanje ter deljenje podatkov brez oglasov ali sledenja.

Poleg prostora v oblaku, njihove digitalne rešitve obsegajo tudi avtomatizacijo in upravljanje velikih količin podatkov ter storitve na področju informacijske tehnologije in kibernetske varnosti. Podjetje, v celoti v lasti zaposlenih, gradi kulturo zaupanja, enakosti in trajnostnega razvoja, kjer sta zasebnost uporabnikov in neodvisnost ključni vrednoti.

Spoznajmo jih pobliže. 

I. O vas in začetkI

Kaj je Koofr

Koofr je varna in zanesljiva storitev za shranjevanje in deljenje datotek v oblaku - od fotografij in videov, občutljivih zasebnih in poslovnih dokumentov do ogromnih baz podatkov. Datoteke v oblačni shrambi so zavarovane pred izgubo in hkrati dosegljive prek spleta ali telefona kjerkoli in kadarkoli.

Datoteke lahko posodabljate neposredno v brskalniku ali pa jih delite z drugimi – tudi če nimajo računa Koofr. V svoj račun Koofr lahko povežete svoje račune Dropbox, Google Drive in OneDrive in neposredno znotraj Koofr upravljate z datotekami na njih.

Uporabljate Instagram ali Facebook? Tudi fotografije, ki jih imate tam, lahko enostavno prenesete v Koofr in se izognete morebitni izgubi.

Vsak uporabnik Koofra prejme 10GB brezplačnega prostora. Ko se potrebe po prostoru povečajo, ga enostavno in hitro nadgradite.

Več o prednostih Koofra si lahko preberete tukaj.

Poleg prostora v oblaku, naše digitalne rešitve obsegajo tudi avtomatizacijo in upravljanje velikih količin podatkov ter storitve na področju informacijske tehnologije in kibernetske varnosti. Med našimi B2B strankami so ponudniki telekomunikacijskih storitev v Sloveniji, Romuniji, Srbiji, Italiji, Španiji, Makedoniji, Črni gori, Belgiji, na Portugalskem in Hrvaškem, vladne službe, državni organi, podjetja iz sektorjev infrastrukture, zdravstva, informacijskih tehnologij in medicine.

Nastanek

Ideja za Koofr se je rodila leta 2012. Izdelek je bil lansiran na trg leto kasneje in že v istem letu je osvojil nagrado Slovenski start:up leta. Svoje prve stranke smo pridobili na B2B trgu. Vzpostavili smo mednarodna partnerstva s ponudniki internetnih storitev in telekomunikacijskimi podjetji po vsem svetu.

Več o zgodovini Koofra pa tukaj.

Poslanstvo in vizija

Leta 2014 smo na trgu opazili manko resnično zasebne oblačne shrambe. Odločili smo se, da bomo uporabnikom ponudili najboljši možni izdelek, hkrati pa hranili le toliko njihovih osebnih podatkov, kot je nujno potrebno za kakovostno nudenje naše storitve. S tem smo njihovo zasebnost postavili v sam vrh svojih vrednot. Za razliko od drugih oblačnih shramb, ne uporabljamo sledenja, piškotkov in oglasov, osebnih podatkov naših uporabnikov ne prodajamo tretjim osebam in jih ne uporabljamo za učenje umetne inteligence.

II. DANAŠNJI ČAS IN IZZIVI

Idej in projektov za razvoj Koofra nam ne primanjkuje. Naš cilj je, da so funkcionalnosti in posodobitve odlično izvedene, da prinašajo dejansko prednost uporabnikom in da so usklajene z razvojno vizijo podjetja. V letu 2024 smo uporabnikom predstavili popolnoma prenovljeno aplikacijo Koofr za Android. Pred tem smo se osredotočili na 'zero-knowledge' rešitev: leta 2022 smo predstavili povsem novo, odprtokodno storitev Koofr Vault, ki ji je leto kasneje sledil še zagon mobilne aplikacije.

III. LJUDJE, KULTURA, EKIPA

Podjetje je v celoti v lasti zaposlenih, ki dajejo prednost dolgoročni stabilnosti pred kratkoročnimi dobički, kar se odraža tako pri vsakodnevnem delu kot tudi pri dolgoročnem načrtovanju poslovanja. Koofr v Sloveniji zaposluje 10 ljudi, pri čemer zaposlujemo prav toliko žensk kot moških - razmerje, ki je za računalniška podjetja prej izjema kot pravilo.

Majhna ekipa pomeni pristnejše odnose med sodelavci. Ta povezanost se odraža v učinkoviti komunikaciji, ki nam omogoča hitre reakcije in prilagajanje na potrebe uporabnikov. Vezi med zaposlenimi negujemo tudi izven službenega časa: delovni teden pogosto začnemo in zaključimo z neformalnim druženjem, krepimo pa jih tudi z nepozabnimi letnimi dogodki (teambuildingi). Z letošnjim letom smo poskrbeli tudi za podporo zdravemu življenjskemu slogu in zaposlenim poleg napitkov ponudili tudi zdrave prigrizke.

IV. DRUŽBENA VLOGA IN JAVNA PODOBA

Naša vizija je jasna:

Verjamemo v pravico do zasebnosti, zato smo oblikovali široko uporaben izdelek, ki v celoti spoštuje zasebnost uporabnikov.

Že na začetku naše poti smo se zavezali, da bomo zbirali najmanjšo možno količino podatkov o uporabnikih. Ta zaveza se odraža skozi ponudbo in komunikacijo podjetja. Poleg izdelka, ki ne glede na velikost paketa zagotavlja popolno zasebnost, nudimo tudi različne storitve s področja kibernetske varnosti, v naši komunikaciji z uporabniki pa kontinuirano izobražujemo o različnih vidikih varnosti na spletu.

Leta 2024 smo začeli sodelovati s SRC-EDIH, evropskim digitalnim inovacijskim središčem, ki podpira digitalno preobrazbo proizvodnih podjetij in javnih organizacij v Sloveniji, v sklopu katerega nudimo brezplačna izobraževanja s področja kibernetske varnosti.

V. POSLOVNO OKOLJE IN PRIHODNOST

Poslovna pot in prihodnost

V nasprotju s številnimi konkurenčnimi tehnološkimi podjetji smo se že na začetku odločili za težjo poslovno pot. Naš prihodek izhaja izključno od plačljivih uporabnikov, brez dodatnega financiranja s strani tveganega kapitala. To nam omogoča, da pri sprejemanju odločitev ostajamo neodvisni in osredotočeni na uporabnike. Naša samostojnost pomeni, da lahko iskreno sledimo svojim vrednotam, ne da bi morali sklepati kompromise. Podjetje je v celoti v lasti zaposlenih, ki dajejo prednost dolgoročni stabilnosti pred kratkoročnimi dobički. Tako zagotavljamo, da bomo na trgu prisotni še dolgo.

Na Forbes portalu lahko za še več uvida preberete Intervju z direktorjem Koofra, Damjanom Matičičem.

V 12. letih obstoja smo dvignili letne prihodke nad 600 tisoč evrov in imamo nekaj manj kot milijon aktivnih uporabnikov v več kot 150. državah. Naši načrti za prihodnost vsebujejo nove funkcionalnosti oblačne shrambe in kontinuirano rast podjetja, pri čemer vidimo priložnost tudi v razvoju storitev kibernetske varnosti. Rasti želimo postopoma in hkrati ohranjati samozadostnost. Zasebnost podatkov in informacij je temelj, na katerem gradimo že vrsto let. Verjamemo, da imajo naši uporabniki pravico do široko uporabnega izdelka, ki spoštuje njihovo zasebnost.

Trajnost

Podatkovni centri so pregovorno energetsko intenzivni objekti, ki potrebujejo ogromno energije za delovanje. Nedavne raziskave pa kažejo, da so hiperskalarni podatkovni centri veliko bolj učinkoviti in okolju prijazni v primerjavi s tradicionalnimi lokalnimi podatkovnimi centri.

Več o Podatkovnih centrih in njihovemu vplivu na okolje preberite tu.

Naši strežniki se nahajajo v podatkovnih centrih v Nemčiji, EU. Ti podatkovni centri se v celoti napajajo iz obnovljivih virov energije, vključno z vetrno in hidroenergijo. Za hlajenje strežnikov uporabljajo le zrak, s čimer ne povečujejo porabe vode. Poleg tega Koofr spodbuja učinkovito shranjevanje podatkov z orodji za iskanje dvojnikov in optimizacijo prostora za shranjevanje, s čimer uporabnikom omogoča, da hranijo le datoteke, ki jih resnično potrebujejo.

Sodelovanje z našim podatkovnim centrom je del prispevka podjetja Koofr k trajnostnemu digitalnemu ekosistemu. Zaveza našega partnerja k uporabi obnovljivih virov energije se ujema z našimi cilji, ki stremijo k zmanjšanju ogljičnega odtisa podjetja.

Prihodnost oblačne shrambe

Največji izzivi za ponudnike oblačne shrambe bo tekmovanje z dominantnimi konkurenti na trgu in upiranje pritiskom na zasebnost. Pričakujemo, da se bo trg razdelil med zasebno shranjevanje s šifriranjem na strani odjemalca in konvencionalne storitve, ki se uporabljajo za rudarjenje podatkov. Uvajanje umetne inteligence bo prineslo nove zmožnosti za organizacijo in produktivnost, hkrati pa bo nujno razviti varnostne ukrepe, ki bodo pri tem ščitili pred uhajanjem podatkov. Ključen izziv ostaja zagotavljanje visoke varnosti manj tehnično podkovanim uporabnikom ob hkratni enostavni uporabi storitve.

II. DANAŠNJI ČAS IN IZZIVI

Idej in projektov za razvoj Koofra nam ne primanjkuje. Naš cilj je, da so funkcionalnosti in posodobitve odlično izvedene, da prinašajo dejansko prednost uporabnikom in da so usklajene z razvojno vizijo podjetja. V letu 2024 smo uporabnikom predstavili popolnoma prenovljeno aplikacijo Koofr za Android. Pred tem smo se osredotočili na 'zero-knowledge' rešitev: leta 2022 smo predstavili povsem novo, odprtokodno storitev Koofr Vault, ki ji je leto kasneje sledil še zagon mobilne aplikacije.

III. LJUDJE, KULTURA, EKIPA

Podjetje je v celoti v lasti zaposlenih, ki dajejo prednost dolgoročni stabilnosti pred kratkoročnimi dobički, kar se odraža tako pri vsakodnevnem delu kot tudi pri dolgoročnem načrtovanju poslovanja. Koofr v Sloveniji zaposluje 10 ljudi, pri čemer zaposlujemo prav toliko žensk kot moških - razmerje, ki je za računalniška podjetja prej izjema kot pravilo.

Majhna ekipa pomeni pristnejše odnose med sodelavci. Ta povezanost se odraža v učinkoviti komunikaciji, ki nam omogoča hitre reakcije in prilagajanje na potrebe uporabnikov. Vezi med zaposlenimi negujemo tudi izven službenega časa: delovni teden pogosto začnemo in zaključimo z neformalnim druženjem, krepimo pa jih tudi z nepozabnimi letnimi dogodki (teambuildingi). Z letošnjim letom smo poskrbeli tudi za podporo zdravemu življenjskemu slogu in zaposlenim poleg napitkov ponudili tudi zdrave prigrizke.

IV. DRUŽBENA VLOGA IN JAVNA PODOBA

Naša vizija je jasna:

Verjamemo v pravico do zasebnosti, zato smo oblikovali široko uporaben izdelek, ki v celoti spoštuje zasebnost uporabnikov.

Že na začetku naše poti smo se zavezali, da bomo zbirali najmanjšo možno količino podatkov o uporabnikih. Ta zaveza se odraža skozi ponudbo in komunikacijo podjetja. Poleg izdelka, ki ne glede na velikost paketa zagotavlja popolno zasebnost, nudimo tudi različne storitve s področja kibernetske varnosti, v naši komunikaciji z uporabniki pa kontinuirano izobražujemo o različnih vidikih varnosti na spletu.

Leta 2024 smo začeli sodelovati s SRC-EDIH, evropskim digitalnim inovacijskim središčem, ki podpira digitalno preobrazbo proizvodnih podjetij in javnih organizacij v Sloveniji, v sklopu katerega nudimo brezplačna izobraževanja s področja kibernetske varnosti.

V. POSLOVNO OKOLJE IN PRIHODNOST

Poslovna pot in prihodnost

V nasprotju s številnimi konkurenčnimi tehnološkimi podjetji smo se že na začetku odločili za težjo poslovno pot. Naš prihodek izhaja izključno od plačljivih uporabnikov, brez dodatnega financiranja s strani tveganega kapitala. To nam omogoča, da pri sprejemanju odločitev ostajamo neodvisni in osredotočeni na uporabnike. Naša samostojnost pomeni, da lahko iskreno sledimo svojim vrednotam, ne da bi morali sklepati kompromise. Podjetje je v celoti v lasti zaposlenih, ki dajejo prednost dolgoročni stabilnosti pred kratkoročnimi dobički. Tako zagotavljamo, da bomo na trgu prisotni še dolgo.

Intervju z direktorjem Koofra, Damjanom Matičičem

V 12. letih obstoja smo dvignili letne prihodke nad 600 tisoč evrov in imamo nekaj manj kot milijon aktivnih uporabnikov v več kot 150. državah. Naši načrti za prihodnost vsebujejo nove funkcionalnosti oblačne shrambe in kontinuirano rast podjetja, pri čemer vidimo priložnost tudi v razvoju storitev kibernetske varnosti. Rasti želimo postopoma in hkrati ohranjati samozadostnost. Zasebnost podatkov in informacij je temelj, na katerem gradimo že vrsto let. Verjamemo, da imajo naši uporabniki pravico do široko uporabnega izdelka, ki spoštuje njihovo zasebnost.

Trajnost

Podatkovni centri so pregovorno energetsko intenzivni objekti, ki potrebujejo ogromno energije za delovanje. Nedavne raziskave pa kažejo, da so hiperskalarni podatkovni centri veliko bolj učinkoviti in okolju prijazni v primerjavi s tradicionalnimi lokalnimi podatkovnimi centri.

Več o Podatkovnih centrih in njihovemu vplivu na okolje


Naši strežniki se nahajajo v podatkovnih centrih v Nemčiji, EU. Ti podatkovni centri se v celoti napajajo iz obnovljivih virov energije, vključno z vetrno in hidroenergijo. Za hlajenje strežnikov uporabljajo le zrak, s čimer ne povečujejo porabe vode. Poleg tega Koofr spodbuja učinkovito shranjevanje podatkov z orodji za iskanje dvojnikov in optimizacijo prostora za shranjevanje, s čimer uporabnikom omogoča, da hranijo le datoteke, ki jih resnično potrebujejo.

Sodelovanje z našim podatkovnim centrom je del prispevka podjetja Koofr k trajnostnemu digitalnemu ekosistemu. Zaveza našega partnerja k uporabi obnovljivih virov energije se ujema z našimi cilji, ki stremijo k zmanjšanju ogljičnega odtisa podjetja.


Prihodnost oblačne shrambe

Največji izzivi za ponudnike oblačne shrambe bo tekmovanje z dominantnimi konkurenti na trgu in upiranje pritiskom na zasebnost. Pričakujemo, da se bo trg razdelil med zasebno shranjevanje s šifriranjem na strani odjemalca in konvencionalne storitve, ki se uporabljajo za rudarjenje podatkov. Uvajanje umetne inteligence bo prineslo nove zmožnosti za organizacijo in produktivnost, hkrati pa bo nujno razviti varnostne ukrepe, ki bodo pri tem ščitili pred uhajanjem podatkov. Ključen izziv ostaja zagotavljanje visoke varnosti manj tehnično podkovanim uporabnikom ob hkratni enostavni uporabi storitve.